9-11 Yaş Gelişim
A - FİZİKİ GELİŞİM
1- Çocuk uzamaya ve ağırlığı artmaya devam eder. Ortalama yılda 5 cm uzar, ve 2.5 kg alır
2- Kız çocuklarının beden gelişimi Erkek çocuklara oranla daha hızlıdır. Bunun için kız çocukları hareketlerine daha kolay hakim olurlar ve el becerileri daha çabuk gelişir.
3- Küçük kaslarının gelişimi sonucu el becerileri artar.
4- Diş değişimi tamamlanmıştır.
B- HAREKİ (psiko-motor) GELİŞİM
1- Hareket etkinlikleri için gerekli kuvvet sağlanır.
2- Hareki etkinliğin gerektirdiği gösterebilirler.
3- Hareketleri belli bir hızla yapabilirler.
4- Vücut harekete uygun bir şekilde esneklik kazanır.
C. ZİHİN GELİSİMİ
1- Bu dönemde sayı, uzay, zaman, ağırlık, boyut, hacim kavramları iyice yerleşmeye başlar.
2- Deyimleri anlamakta güçlük çekenler olabilir.
3- Mantıklı ve soyut düşünme yeteneğinde kuvvetli bir ilerleme olmuştur.
4- Çocuklar birkaç hafta ilerisi için plan yapabilirler.
5- Kendi kendilerine öğrenme ve çalışma yapabilirler.
6- Matematiği kavrama özellikleri gelişmiştir.
7- Kendilerini eleştirebilirler.
D-DiL GELİŞİMİ
1- Çocuğun kelime hazinesi çok gelişmiştir.
2- Okuması bir büyük insanınki kadar olabilir.
3- Ansiklopedi ve diğer kaynaklardan yararlanabilirler.
4- Yazı ile kendilerim anlatabilirler.
E- DUYGULARIN GELİŞİMİ
1- His ve heyecan hayatı dengelidir.
2- Sevilmek, Beğenilmek, başarılı olmak, kendini güven altında hissetmek, yeni tecrübeler kazanmak belli başlı ihtiyaçlardandır.
3- Duygularına hakim olma özellikleri artar.
4- Erkek çocuklarda Ana-babaya karşı açık sevgi belirtileri azaltılır.
5- Öğretmenden, başarısızlıktan, arkadaşsız kalmaktan, ölümden korkma hali devam eder.
6- Kendi kabuğuna çekilme, zulüm yapma, fazla hayal kurma durumları gözlenebilir.
7- Çocuklar davranışlarının büyükler tarafından beğenilmesine önem verirler.
8- Bu dönemde korku, öfke, kıskançlık, neşe, sevgi gibi duygusal halleri çabuk değişir.
F- SOSYAL GELİŞİM
1- Diğer insanlarla fîkir alışverişine girme konusunda durmadan ilerlerler.
2- Bir takım veya kulübün başarı yada başarısızlıklarıyla kendilerini özdeşleştirme yetenekleri artar.
3- Cinsler arası gruplaşmalar daha yoğunlaşır.
4- Öğrenci bencil duygulardan sıyrılarak uyumlu ve işbirlikçi durumuna gelir. Grup içindeki rolünü benimser.
5- Grubun vereceği sorumlulukları yüklenir.
6- Toplumum onaylamayacağı, suç olarak kabul ettiği davranışlardan sakınır.
7- Arkadaş edinmeyi bilir.
8- Duyguları sağlıklı olarak ifade eder.
9- Yaşma uygun oyunlarla ilgilenir.
G- AHLAKI GELİŞİM
1- Dürüst ve adil davranmaya karşı büyük duyarlılık vardır.
2- Dünya görüşü ve toplumsal bilgileri bakımından hala ailelerin etkisi altındadır.
3- Evde, Okulda nezaket kurallarına uymayı, gerektiğinde duygularına hakim olmayı öğrenir.
4- Suç işleme eğilimi artar. (Yalan, büyüklerine karşı gelme, çalma, arkadaşlarına tehdit, yaramazlık.....vs.)
Kazandırılacak davranışlar:
1- Öğrencilerin kendilerini tanıması ( genel ve özel yetenek, ilgi ve ihtiyaç)
2- Geleceğini planlama
3- Davranışları hakkında özeleştiri yapabilme
4- Verimli ders çalışma
5- Başkaları ile iyi ilişkiler kurma
6- His ve heyecanlarını olgunlaştırma
7- Mutlu aile ilişkileri geliştirme
8- Sevimli bir kişilik
9- Uygun dinlenme faaliyetleri
10 -Boş zamanlarını değerlendirme
11 -Gerekli hoşgörüye sahip olabilme
12 -Büyükler saygı, küçüklere sevgi
13 -Toplam problemlerini genel hatlarıyla bilme
14 -Ders dinleme
15 -Sorumluluğunu yerine getirme
16 -Ödevlerini eksiksiz hazırlama
17 -Okuma alışkanlığı
18 -Vatan ve Millet sevgisi
19 -Kütüphanelerden yararlanma
20 -Dürüst olma
21 -Sözlük, Atlas ve Ansiklopedilerden yaralanma
22 -Peşin yargıyla davranmama
23- Yalan söylememe
24- Hırsızlığın önlenmesi
25 -İnatçılığın önlenmesi
26 -îçe kapanıklığın aşılması
27 -Affetme duygusunun yerleştirilmesi
28 -Tatlı bir rekabet
29 -Özgüven duygusu
30 -Otonomi ( Kendi kendini yönetme)
31 -Lakap takmayı önlemek
32 -Dedikodu yapmama